marți, 17 noiembrie 2009

plante agatatoare

De ce urasc eu plantele agatatoare?!

Nu, nu e din cauza ca fac parte din categoria plantelor cu a caror tolerarea am inca probleme.Plante care imi devin imposibil de suportat cand incep sa lase frunze, sa se milogeasca dupa apa, sa ceara atentie si ghivece mai mari, cu pamant mai de calitate. Si da, sunt constienta ca ele sunt sursa mea de oxigen, ca din cauza lor pot eu acum sa debitez atatea idiotenii. Dar , daca tot e nevoie de plante care sa imi produca mie oxigen, prefer sa le stiu undeva in vre-o padure amazoniana, fara sa imi creasca mie liane si paduri prin casa.Si fara sa imi ceara sa le ud, ca asa ceva eu nu pot sa fac regulat.Din cauza asta daca e sa prefer vre-o planta, cactusul e za oan.

Plantele agatatoare” din titlu sunt o metafora, pentru oamenii care nu au incredere in ei si care mereu cauta sprijin intr-o parte sau alta.In general, eu, fiinta care ma cred destul de toleranta, uneori chiar prea toleranta, nu am nimic cu sus-numitele plante agatatoare.Asta pana cand nu devin eu tinta de care se agata.Ca atunci mor. Imi vine urluu, sa fug cat mai departe, sa le spun cateva de la obraz la obraz, sa le pun pe o barca, in mijlocul oceanului involburat, in fata unei furtuni care se apropie.Asa, doar sa le vad cum reactioneaza cand nu mai au ceva de care sa se agate, si le-as lasa acolo pana cand m-as plictisi eu de atata torturat. Aceste plante agatatoare se caracterizeaza prin dorinta lor acuta de a fi aprobati mereu si impinsi de la spate. Apa lor o reprezinta atentia cuiva. A unui singur individ sau a mai multora. Plantele agatatoare nu rezista fara atentie.Adora atentia,fara ea, se ofilesc si incep, putin cate putin, sa moara. Lumina lor e aprobarea pe care o primesc de la tine, de fiecare data cand se intreaba ce sa faca sau au nevoie de cineva pe care mai apoi sa dea vine pentru neajunsurile ei. CO2-u lor este admiratia pe care o vad in ochii tai, sarman imbecil slab de inger, care o consideri frumoasa, superba, un dar, o opera de arta a naturii.Pamantul , in care isi fixeaza radacinile incercand sa preia forma tintei pe care se catera , pentru ca mai apoi sa o sugrume, esti tu, idiotule! Tu si predispozitia ta de a fi non-stop dispus sa ajuti o planta agatatoare.Care te va sufoca si te va inghite intr-un final deoarece atrage toata atentia spre ea si te impiedica sa te preocupi de tine insuti si de fotosinteza ta!

Un comentariu:

  1. Unii oameni au mereu nevoie de cate o planta agatatoare sau chiar ei sunt planta agatatoare,iedere,care se lipeste pe alte plante.

    RăspundețiȘtergere